Thursday, May 6, 2010

Tapai.....bukan tapir...




في ذات يوم، ذَهَبْتُ إلى المَطْبَخ فَفَتحْتُ الثَّلَّاجَة . وَجَدْتُ فِيها أربعة تافاي...هممم
 
Pada suatu hari,saya pergi ke dapur...lalu sy buka peti ais...saya dapati ada 4 tapai di dalamnya..hmmmm......












 أُريدُ أنْ آكُلَ وَاحدا منها...هذا تافاي لَذِيْذٌ جِدًّا...هوهوهو 


Saya nak makan satu jer tapai ni....tapai ni sungguh sedap!!...huhuhu..









بل هذا تافاي أيضا بَارِدٌ جدًّا، لأَنَّنِي أُخْرِجْتُها من الثلاجة

Tambahan pula..tapai2 ni..sejuk giler..sebab saya keluarkannya dari peti ais





أَكَلْتُ وأكلت وأكلت....فَجْأَةً وَجَدْتُ أنَّني قد أكلت جميعها..لم أصدق عيني!!هوهوهو

saya makan,makan dan makan lagi....tiba2...saya dapati saya da makan semuanya...tak percaya saya!huhuhu





انتهى

 *احْذَرْ!!! لاَ تأكل بإسْتِمْرَار....لأنه يضرّ الصحة
AWAS!!! JANGAN MAKAN SELALU....KERANA BAHAYA UNTUK KESIHATAN

(pesanan dari kementerian kesihatan)-wak lolok jer...hehe


saje2 jer...nak wat citer ni....disamping mengisi mase lapang...leh gok peroh otok nok wi tubek idea buat ayat..peroh otok miker lagi...best gok wat gini..bincang2 ngan cik nadiah..syukron nadiah..huhu..ade salah..betulkan la ye...sbb tahu doh bnyok saloh..huhu..ustaz hanif ye..ye...org len pun dakpe gok..

5 comments:

SAIYIDATUS-SAKINAH MOHD AIZAN said...

salam alaik. aku nak komen sebab da lame xmakan tapai.haha. xah. bagos2.wat lagi cam ni. ade BM ngan aRAb.
teruskan usahe mu!

نور أميرا بنت أمينورالدين said...

w'salam...haha..syukron sai..tp aku pun dok ahu nahu tu betul ke dok..mcm ade saloh jer..huhu..in sya Allah lenkali aku letok perbualan pulok yer.kita sam2 dpt tingkatkan vocab kita..huuhu..in sya Allah..syukron..

arablevel1b said...

Ustaz hanif dtg…huhuh..good strory maa..
Ok..sedikit mulahazah
اليوم tu x perlu alf lam.begitu juga fi,boleh dibuang.jadinya-
ذاتَ يوم pastu apa yek?jamak tapai apa ye?tapayat kot?macam kalari payat lak bunyinye..entohle..arab x dok tapai!
أريد أن آكل واحدا منها..هذا التافاي(بال)
هذا التافاي أيضا بَارِدٌ جدًّا، لأَنَّنِي أُخْرِجْتُه من الثلاجة
Pas tu..yang aidhon tu x perlu..
فجأة،وجدت أنني قد أكلت جميعها!لم أصدق عيني
احذر، لا تأكل التافاي باستمرار،لأنه يضر صحتك!

نور أميرا بنت أمينورالدين said...

yeay!! ustaz dah datang..huhu..

oh..baru tahu..xyah ade fi..

haha...tentang jamak tapai tu.sebbaik kitorang tak tulis tapai-tapai..huhu..

kite kene gune منها sbb die jamak ghoiril aqil ke ustaz?

pastu ustaz knp kite gune ukhrijtuhu..bukan ukhrijtuha?

syukron ustaz..tulung
betulkan..huhu..(^_^)v

p/s:tunjuk ajar ku sifuu..

Nadiah Binti Mohd Noor said...

huhu..itulah yg kami peningkan...akhirny ustaz btulkan...alhamdulillah..syukran ya ustaz!!