Saturday, November 20, 2010

Balek ghaye.....beraya dalam bas....



malam ghaye balik ganu... fuh, pada pukul 9 malam bertolak dari cfs iium nilai ke kuala terengganu... bas bertolak tepat pada waktunye.....

masuk je area KL...keadaanye same je hinggalah pukul 3 pagi....







gambar diatas diambil oleh Amira Aminordin(eh..name aku la..haha.)... salah seorang penumpang didalam bas...

tiba2..........................bas yang aku naiki itu telah berhenti ditepi jalan........ agak2nye... kenapa la yer... xlaen dan tidak bukan.... perkara yang tidak diingini berlaku.... =)...redha je.. ada hikmah disebalik apa yg berlaku...

beginilah rupa bahagian bas yang rosak... enjin tak dpat nak berfungsi...


2 jejaka yang menempuh keadaan dengan tenang dan sabar.... walaupun hati masing bergelora... fikiran mereka berfikir " adakah aku akan beraya di highway?? " ....

selepas beberapa jam yang kami tnggu... datanglah bas untuk menghantar kami pulang ke terengganu... akan tetapi kami terpaksa menukar bas di kuantan pahang... 3 bas yang kami naek hinggalah sampai ke destinasi yang dituju... alhamdulillah... ehhehe...

pertukaran bas di kuantan pada pukul 5.30 pagi... bayangkan nak sampai ke kuala terengganu bila?? hehe... 
akhirnya dapat jugak pgalaman baru... bertakbir raya dalam bas... =)... ehhehe...
pada pukul 9.30 pagi kami sampai di destinasi... stesen bas kuala terengganu...alhamdulillah, perjalanan selamat....
 
p/s: sebenarnyer khairulanuar naim ckp die akan mengetuai takbir raya dlm bas..last2 senyap pa cceroh...dok bunyi2..ambe yg pasang takbir raya kut radio..hu...
doakan kami selamat tibe di CFS IIUM NILAI...esok kami bertolak pukul 3 ptg..agak2 kul brape yer smpi?  kul 1pg mungkin..tak pun kul 12..huhu..smoga perjalanan kami ke sane dipermudahkan oleh Allah...aaamin

copied from khairulanuar naim's blog..edited by me.haha..

6 comments:

Marzuqi said...

Kesian...
Selamat hari raya aidiladha..:p

..::[KHaiYoE NaeM]::.. said...

owh.. sedap ngat yer.. hebat ngat post nie... doakan agar selamat sampai awal dan selamat.. moge perkara yg tidak diingini berlaku... same2lah memohon agar dipermudahkan segala urusan yer...

نور عين said...

hehe... sik baik bc smpai bwh.. tidak.. br nak ckap,, mcm dah penah bc ja post ni.. hehehe.. boleh jdik la mira ...

نور أميرا بنت أمينورالدين said...

hebat?nak puji laa tu post die hebat.:P

in sya ALlah..doa same2 moga selamat smpi n smpi awl..esok tu ade kelas ma...

نور أميرا بنت أمينورالدين said...

marzuki : huhu..selamat hari raya aidiladha juga..

ain : hehee...sy ade edit sket kat bawah.huhu..entry ni collobrate ngan keyo...sbb tu bg gmbr ni kat die.haha..ape yg bleh jadik ain?

..::[KHaiYoE NaeM]::.. said...

hehe... tahu dakpe.. doh la dop bayor.. hehe.. kena bayar la.. mudah2 je.. hehe..