Wednesday, October 20, 2010

Amira Lari Rumah???

Assalamualaikum...kaifa halukum?? entum bikhier?? ana alhamdulillah...al yaum uridu an ajri minal bait.ahaha..xdelah..mira sedang merepek...untuk pengetahuan smua..kalau yg xnk tahu xpelaa..(isk isk)
sy mahu pergi kerumah mukhlisotin hari ini...semalam die telah ke rumah saya..tapi..sy x di izinkan Allah nk teman die..huhu.maaf mukhlis..so...arini saya mahu pergi rumah dia...nak bawak laptop bersama berukband yg baru dibeli ni...jubah n bju tido juga tidak dilupakan....saya mahu membawa diri ke rumah shbt sy ni...hihii...tapi saya sebenarnyer bukan nak lari rumah pon...hihi..Tajuk post kali ni saje jer...tiru tagline ala2 metro gitu..supaya surat kabar laris..mesti korang pun tertarik nk bace kan..hihihi perasan..hehe...perut dah berkonsert...lapor rase..baju tak gosok lagi, nk p jap lagi...so...sblom saya mengakhiri tulisan saya pagi ni...ingin saya berkongsi dgn sahabat2 saya semua 2 hadis tentang menziarahi shbt...


Dari Abu Hurairah r.a. dari Nabi s.a.w. bahawasanya ada seorang lelaki berziarah kepada seorang saudaranya di suatu desa lain, kemudian Allah memerintah seorang malaikat untuk melindunginya di sepanjang jalan – yang dilaluinya. Setelah orang itu melalui jalan itu, berkatalah malaikat kepadanya: “Ke mana engkau menghendaki?” Orang itu menjawab: “Saya hendak ke tempat seorang saudaraku di desa ini.” Malaikat bertanya lagi: “Adakah suatu kenikmatan yang hendak kau peroleh dari saudaramu itu?” Ia menjawab: “Tidak, hanya saja saya mencintainya kerana Allah.” Malaikat lalu berkata: “Sesungguhnya saya ini adalah utusan Allah untuk menemuimu – guna memberitahukan – bahawa sesungguhnya Allah itu mencintaimu sebagaimana engkau mencintai saudaramu itu karena Allah.” (Riwayat Muslim)



Dan dalam hadith yang lain yang juga diriwayatkan dari Abu Hurairah r.a. , katanya: “Rasulullah s.a.w. bersabda: “Barangsiapa yang meninjau orang sakit atau berziarah kepada saudaranya kerana Allah, maka berserulah seseorang yang mengundang-undang: “Engkau melakukan kebaikan dan baik pulalah perjalananmu, serta engkau dapat menduduki tempat dalam syurga.”


 Hari ini juga...result kluar..sngtlah berdebar..smoga kita sama2 mendapat kputusan yg cemerlang.aaamin...

1 comment:

marzuqi said...

permisi..ana ambik something dari post..hee